teisipäev, 29. september 2020

PUTUKAD JA AUTOLOENDUS

Arutasime ühes hommikuringis kumbasid on rohkem -autosid või putukaid. Otsustasime teha autoloenduse. Kohaks valisime Sõpruse puistee ringi. Võtsime vajalikud uurimistööks vajalikud asjad-pliiatsid, alused ja ettevalmistatud lehed.

Nagu ikka,  tuli esmalt kirjutada lehele oma nimi. Siis asusimegi tööle. Kirja tuli panna kõik möödasõitvad autod.

Nägime palju erinevaid autosid ja rattaid. Põnev oli, et ka politseiauto sõitis mööda. Panime ta kirja.

Kirja said ka bussid, mootorrattad, jalgrattad, veoautod ja taksod. Erinevatel lastel olid erinevad töölehed, nii võis erineval ajal kuulda erinevast kandist kuulda: "Ratas, kiirabi, veel üks buss!"

Uurijad olid väga hoolsad kriipse tõmbama.

Pähklijäneste asjatundlikkust uurimistöö alal näitas seegi, et küsiti kas kriipsude asemel võib teha ka riste või linnukesi. Super!

Pärast loendasime kokku, milliseid autosid oli kõige rohkem. Tuli välja, et sõiduautosid. Siis pidime selle kõik numbritega kirja.

Vaatasime kas Sõpruse pst ringil ka putukaid elab. leidsime küll. Näiteks sipelgaid. Aga neid oli väga raske loendada.

Peame usaldama teisi teadlasi, kes väidavad, et putukaid on ikka väga väga palju.